Stapels met volle klapmappen

Hulp nodig bij uw financiële administratie?

Of u nu een grote vennootschap bent of een kleine eenmanszaak: u moet voldoen aan uw administratieve verplichtingen. En niet iedereen is hier even blij mee. Het is vaak een tijdrovende en belastende klus en het is enorm belangrijk dat het nauwkeurig gebeurt. Als u er zeker van wilt zijn dat u volledig voldoet aan de wet- en regelgeving, dan is hulp bij uw financiële administratie een oplossing die goed binnen handbereik ligt. Zo kunt u uw volledige aandacht richten op de kernactiviteiten van uw bedrijf.

Wat verstaan we onder financiële administratie?

Financiële administratie is een ruime tak die vrij ingewikkeld kan zijn. Hieronder valt bijvoorbeeld:

  • Verplichte jaaroverzicht van debiteuren-, crediteuren en voorraadadministratie;
  • Aangifte omzet-, inkomsten-, vennootschaps- en dividendbelasting;
  • Salarisadministratie;
  • Periodieke reportages;
  • Verrichten van incasso-opdrachten en crediteurenbetalingen.

Deze administratie moet u verplicht 7 jaar lang bewaren. Ze hebben namelijk invloed op de btw (omzetbelasting) en de inkomsten- of vennootschapsbelasting. Via belastingaangiftes moet u de cijfers doorgeven, maar u moet deze ook kunnen bewijzen. Daarom is het belangrijk dat de administratie accuraat wordt vastgelegd, zodat het overeenkomt met wat u aangeeft.

Uw financiële administratie zelf doen of uitbesteden?     

Nu kunt u via speciale software uw eigen administratie bijhouden. Zo kunt u uw eigen inkomsten en uitgaven op een rijtje zetten en uw bonnetjes van relevante aankopen opbergen. Uw administratieve gegevens zullen snel oplopen dus zorg ervoor dat u vanaf het begin al zorgvuldig te werk gaat. Houd uw administratie bij voorkeur tweewekelijks bij en zorg ervoor dat u inkomende facturen op tijd betaalt en uw eigen nota’s verstuurd. En nu omschrijven we dit wel in grote lijnen.

Als u niet erg thuis bent in financiële administratie, dan is het absoluut aan te raden om dit uit te besteden. Uw financiële administratie stopt dan niet bij ziekte of vakantie en u bent ervan verzekerd dat u aan de wetgeving voldoet. U levert uw bonnen in bij een administratiekantoor en zij doen de rest. Ze beheren managementrapportages en boekhouding, bekijken of u kosten mag aftrekken van uw aangifte en onderzoeken andere belastingvoordelen. Een leuke manier om wat geld te besparen. En ondertussen richt u zich op uw onderneming.


Uw financi
ële administratie in Nieuwegein

Overigens hoeft u uw administratie niet volledig uit handen te geven. Het is natuurlijk altijd een optie om zelf een gedeelte te blijven doen. Heeft u wel interesse in deze tijdbesparende optie, neem dan eens contact op met Besseling Administratie Services B.V. in Nieuwegein. We bespreken graag met u wat uw mogelijkheden zijn en hoe wij u kunnen helpen met uw financiële administratie.